„A decemberben megjelenő új stúdióalbumát itthon még ismeretlen konstrukcióban adja ki a KFT: a lemez 30 ezer példányban, a Pesti Est ingyenes KFT-különszámával jelenik meg 2008. december 4-én egyszerre az egész országban, de a rajongók rendes cd-ként is megvásárolhatják.
Ezt a terjesztési modellt világviszonylatban először Prince-től láthattuk, aki tavaly nyáron a Planet Earth című új lemezét a Mail on Sunday nevű brit hetilap mellékleteként adta az olvasóinak, méghozzá jó egy héttel a hivatalos megjelenés előtt, kivívva ezzel a lemezipar haragját. A zenész nemcsak, hogy anyagilag jól járt a szerződéssel, de akciója nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy később 21 teltházas koncertet adhatott Londonban. Később a Kinks volt frontembere, Ray Davies is hasonló módszert választott új lemezével, mely a Sunday Times révén jutott el a hallgatókhoz, majd a Travis is kipróbálta az ötletet, és azóta még mások is.
»Nem tagadom, hogy Prince volt a legkomolyabb inspiráció, de már azt megelőzően is gondolkodtam alternatívákon, viszont az ő lemeze előtt ezt a megoldást még elvetettem volna« mondta a Quartnak a KFT dobosa, Márton András, aki kidolgozta a konstrukciót. »Közhely, hogy a lemezkiadás körülményei mára nagyon megváltoztak, ezért már régóta kerestem egyéb módszereket is. Természetesen figyelemmel követtük a külföldi példákat, így a Radiohead tavalyi lemezét, ahol a vásárlókra bízták, akarnak-e egyáltalán fizetni érte, Prince újsághoz csatolt albumát, és a többi megoldást is. Az, hogy ingyenesen letölthető legyen, nekem nem volt szimpatikus, a mi esetünkben az sehová sem vezetne. Nem ellenérzéseim vannak a nettel kapcsolatban, hiszen az első hazai zenekari website-ot éppen mi indítottuk. Inkább olyan megoldáson törtem a fejem, ami előnyös mind a zenekar, mind a kiadásban, terjesztésben, reklámozásban résztvevők számára, és most úgy tűnik sikerült megtalálni.«
Márton András szerint ugyanakkor a Prince-hasonlat nem minden szempontból állja meg a helyét: »Prince egy rendes, pénzbe kerülő napilappal együtt jelentette meg a cd-jét, vagyis nem volt ingyen, az újság viszont a lemezmelléklet miatt jóval magasabb példányszámban jelenhetett meg, és volt annyi haszna az ügyletből, hogy meg tudott állapodni a művésszel a nyereség elosztásáról. Ráadásul a Daily Mail világszerte olvasott, nagy példányszámban terjesztett újság, és ezen keresztül Prince vagy 3 millió emberhez tudta eljuttatni a lemezt. «
Ilyesmiről természetesen a KFT nem is álmodozik, hiszen 30 ezer példány is nagyon sok manapság, ez itthon pont egy dupla platinalemezt jelent, 7500 eladott cd most az aranylemez. »Jó féléves előkészítés előzte meg ennek az ingyenes lemeznek a megjelenését. Ugyanakkor fontosnak tartom azt, hogy bolti forgalomban is kapható legyen majd a cd egy változata, rendes borítófüzettel – sőt, egy eddig ki nem adott bónuszdalt is teszünk rá a gyűjtők kedvéért« – mondta a zenész, aki nem tért ki a konstrukció üzleti részleteire.
»Azt nem gondolom, hogy innentől kezdve tömegesen követnek majd bennünket együttesek, és hasonló módon jelentetik meg a lemezeiket, de remélem, hogy ez a modell itthon is alternatíva lehet, és erre már utalnak is bizonyos jelek« – fűzte még hozzá Márton András. Magán a lemezen egyébként 11 új szám hallható majd, illetve rajta lesz a KFT-t országosan ismertté tevő Bábu vagy című dal új verziója is.”
A Quart interjúja Andrással, 2008.11.17.